Redesign stávající projektů
Záchraný plán pro nefungující prodej bytů
Redesign budovy je vlastně způsob jak zachránit business plán v situaci, kdy se musíte vypořádat s váznoucím prodejem bytů. Tento stav je obvykle důsledkem špatné komunikace v pentagonu investor-prodejce-architekt-projektant-dodavatel již ve fázi navrhování budovy. Mohli jste také koupit "zajíce v pytli", tedy portfolio účelově získaných územních rozhodnutí, kde v době jeho vzniku nikdo neměl ambici optimalizovat budoucí prodej. Často ale bohužel jde jen o špatně navrženou budovu nikoliv po stránce architektonické, nýbrž ekonomické. Pojem ekonomická stavba zde neznamená levná stavba, ale stavba, která umí vydělat peníze. A to je jen taková, která je konkurenceschopná na trhu s byty. Jinými slovy dobré dispozice urychlují prodej a zvyšují výkon business plánu a ty špatné naopak. Než jsme se tím začali pečlivě zabývat, nikdo netušil, že ten rozdíl může být až 30 procent! Zamyslete se znovu jaká je tedy "cena" za levný návrh nebo povrchně odvedenou práci a nešetřete na místech, kde lze hodně vydělat.
POJMY A POSTUPY PŘI REDESIGNU BUDOVY
Audit portfolia bytů odhalí nefungující nebo špatně navržené byty z hlediska provozních vazeb, prostorových standardů a možností zaříditelnosti nábytkem. Optimalizace bytů znamená zásahy na úrovni příček směřující ke zlepšení dispozice z hlediska uživatele. Lze provést jen u bytů se správnou výměrou. Napřílad mít v budově 10 x byt 2+kk o výměře 65m2 je jasný problém z hlediska prodeje. Redistribuce ploch je systémová změna vnitřního uspořádáni budovy při zachování její obálky a dalších technických prvků, jde o návrh nového protfolia bytů o jiných výměrách. Změní se tudíž počty jednotek i parkovacích stání. Redistribuce vždy přinese zlepšení objemu prodeje zatímco optimalizace jen "hasí" největší průšvihy. Návrh nových bytů navazuje na redistribuci ploch. Znamená podrobné zpracování jednotlivých produktů na nových plochách, vždy s ohledem na tvoření benefitů prodeje. Redesign fasády je poslední krok k dosažení cíle. Změny dispozic mohou vést k posunům otvorů na fasádě a jiným kosmetickým zásahům. Není třeba se obávat změny objemu a charakteru budovy.
ZLATICE BYTY VÍTKOV pro RSJ private equity ve spolupráci s projekční kanceláří Němec a Polák 2014-2016. Projekt moderního rezidenčního bydlení Vítkov se nachází v samém centru Prahy a přináší unikátní příležitost bydlení v klidném prostředí na hranici jednoho z největších pražských parků Vítkov. Rezidenční projekt se skládá především z bytů, ale také ateliérů a komerčních prostor. K projektu jsme se dostali až po dokončení hrubé stavby, když bylo vyzděno 50 % bytů. Přesto se developer rozhodl pro zásadní krok a oslovil nás s nabídkou na redesign všech bytů. Navýšení standardů bytů a funkčního designu dispozic se výrazně odrazily na zvýšení prodeje. Díky vhodnému rozložení ploch se podařilo zvýšit počet místností v jednotlivých bytech oproti původnímu návrhu. Projekt Byty Vítkov zvítězil za Prahu 3 v soutěži Realitní Projekt Roku 2014. Obstál v kategorii cena odborné poroty, cena architektů a cena veřejnosti.
BUBENEČ GARDENS pro MK real estate ve spolupráci s projekční kanceláří Masák a partner 2013-2017. Kdybyste hledali haute couture pražského developmentu, tak jste na správné adrese. Jak již napovídá lokalita, exteriér stavby i samotné řešení bytů, jde o výjimečný projekt. Dnes již luxus v žádném případě neznamená "jen" velkou podlažní plochu a exkluzivní lokalitu. Celkové rozvržení ploch, zaříditelnost, prostorový standard místností, široká parkovací stání, ekologický provoz budovy, nebo třeba vlastní výtah pro penthouse jsou jen malým výčtem toho, s čím se obvykle nesetkáte. V budově nenajdete dva shodné byty. Nikomu se nestane, že si bude muset koupit "ten horší" 3+kk ze dvou. Chtěli jsme navrhnout konkrétní byty pro konkrétní životní situace. Tak si pospěšte. Každý je jiný, každý je originál a především od nás.
NAD OSTROVEM pro Neocity group. Jednoduchý a rychlý redesign viladomu ve fázi územního rozhodnutí. Zlepšili jsme zaříditelnost dispozic drobnými změnami v polohách příček a dveřních otvorů. Redesign se obešel bez zásahů do konstrukčního systému a technických jader. V druhé fázi se pracovalo s materiálovým řešením fasády tak, aby na první pohled odrážela nadstandardní bydlení na dobré adrese. Tento způsob redesignu nemění počet bytů ani parkovacích stání a jde o nejrychlejší způsob jak získat drobné plusové body do fáze prodeje. Nemění dramaticky výkon business plánu. To je možné pouze při práci s hloubkovou redistribucí ploch. Tento postup navrhuje vždy pro budovy s větším počtem bytů. Zde šlo o vyladění 11 produktů zlepšením některých prostorových vazeb a zkvalitněním možností zaříditelnosti půdorysu nábytkem.
KONTAKTUJTE NÁS na telefonu +420 733 546 097 nebo office(zavináč)architects(tečka)cz DM facebook I DM Instagram I ONLINE formulář I You Tube